4/2024, ימים ב',ג',ה' (חוף, אשכול ב') - מחלקות + החומר למבחן

החומר למבחן שלאחר חופשת פסח
1. כל החומר שהיה למבחן הקודם
2. מחלקות
    
א. מה שלמדנו ותרגלנו בנושא מחלקת Bucket.
    ב. מה שלמדנו לגבי מחלקת Plane.
    ג
. מה שניתן כשיעורי בית לפסח בנושא מחלקת Student.
    ד.
אם נפרק הכל לתת-נושאים:
        1) יצירת עצם מטיפוס מחלקה כלשהי.
        2) זימון פעולות המחלקה מתוך העצם בשיטת הנקודה, לדוגמה : ()p1.MoveOne
        3) הבנת הקוד שבתוך המחלקות Plane/Student: תכונות, בנאים, פעולות.
        4) הוספת תכונות למחלקה קיימת.
        5) הוספת בנאי למחלקה.
        6) הוספת פעולות למחלקה (פעולות Get/Set, פעולת ToString או פעולות אחרות).
        7) איזה ערך קיים בתוך משתנה מורכב (משתנה מטיפוס מחלקה):
            במידה וקיימים שני עצמים ב- Main מטיפוס מטוס בשמות p1, p2, הדפסנו את
            פרטי שני המטוסים באמצעות זימון הפעולה ToString, מה משמעות שורת הקוד
            שנוסיף לאחר מכן: p1 = p2? מה יקרה אם נדפיס שוב את פרטי שני המטוסים,
            מה יודפס? הסבירו מדוע.

3. מה לא כלול בחומר למבחן 
 
  
א. לא תהיינה שאלות בנושא פעולות על מחרוזות.
    ב. לא תהיינה שאלות בנושא כתיבת פעולות מיון של איברי המערך.
        * יתכנו שאלות על מערך ממוין או על מערך שאינו ממוין.
        * יתכנו שאלות בנושא חיפוש במערך ממוין / לא-ממוין.
4. תרגיל לדוגמה - מחלקת Date
    א. ראו תרגיל מחלקת Date כאן.
    ב. בממשק המחלקה התעלמו מהפעולה CompareTo (לגביה נלמד בהמשך).
    ג. ענו על חלק ב' בלבד.
5. תרגיל לדוגמה - מחלקת Point
    א. ראו תרגיל מחלקת Point כאן.
6. תרגילים בנושא מערכים
    א. תרגילים מסכמים בנושא מערך חד-ממדי2 כאן.
    ב. תרגילים מסכמים בנושא מערך חד-ממדי3 כאן
7. תרגילים נוספים
    א. תרגילי לולאות: ראו בספר לאורך הפרק על לולאות, קיימים שם תרגילים
        שלא נתתי לכם לעשות כשיעורי בית, תוכלו לעשותם כתרגול נוסף.
    ב. חיפוש במערך: חיפוש במערך ממוין או לא ממוין - ראו התרגילים שנתתי,
        הם מספיקים.
8. מבחן לדוגמה
    כאן.
בכיתה   
יום ג', ה- 9.4.24
1מחלקת Plane
    א. יצרנו את מחלקת Plane, כולל תכונות, בנאים ופעולות.
    ב. חולק בכיתה דף עם הקוד של מחלקת Plane.
    ג. ראו תרגיל מחלקת Plane לפסח בש.ב ועוד תרגיל נוסף לפסח בשם מחלקת Student.
    ד. ראו ש.ב לפסח בפוסט זה למטה.
    ה. להלן הסבר קצר אודות מהי מחלקה ומהו בנאי:


















יום ה', ה- 4.4.24
1מבדק ש.ב
    מבדק ש.ב בנושא Bucket.
    תזכורת: על מי שלא מגיע לשיעור מסיבה כלשהי, להשלים את החומר בעצמו מתלמידים אחרים,
    גם אם פוסט השיעור עדיין לא עודכן.
2. כניסה ל- Socrative
    גולשים לאתר
socrative.com > Login > Student Login
    שם החדר:
KIRZON1    
    שם התלמיד: מקלידים שם פרטי ושם משפחה (ללא שמות בדויים)
    שאלות התרגיל: עונים על השאלות
    שימו לב: לאחר מענה על שאלה, תקבלו משוב האם צדקתם או לא, וזאת בתוספת הסבר
    לגבי מהי התשובה הנכונה.
    שאלות שאין צורך לענות עליהן: אין צורך לענות על שאלות בנושא switch ובנושא תנאי (if) מקוצר.
    פשוט בחרו תשובה כלשהי והמשיכו לשאלה הבאה. במידה וקיימת שאלה נוספת בנושא שלא למדנו
    או שאינכם בטוחים לגביו, פשוט בחרו בתשובה כלשהי והמשיכו לשאלה הבאה.
    שאלות הדורשות מתן תשובה טקסטואלית: אין משמעות למשוב של סוקרטיב כיוון שיתכן ועניתם
    נכון אך בנוסח מעט שונה מהנוסח שלי ואין לסוקרטיב יכולת AI להבין זאת. שאלות בהן נדרשת תשובה 
    מילולית, אני בודק באופן אישי לאחר שאתם מסיימים לענות על כל השאלות.
    חזרה לשאלות קודמות: אין אפשרות לחזור לשאלות קודמות ולשנות את תשובתכם.
    
לבית
ש.ב כשרים לפסח מיום ה', ה- 9.4.24 ליום ב'ה- 30.4.24:
1. עברו על הדף שחולק בכיתה עם הקוד של מחלקת Plane. 
    ודאו טוב טוב שאתם מבינים את הקוד שבו ואת ההסברים בעברית.
2
. תרגיל מחלקת Plane כאן.
3. תרגיל מחלקת Student כאן.

ש
.ב מיום ה', ה- 4.4.24 ליום ב', ה- 8.4.24
:

1. היכנסו ל- Socrative לחדר KIRZON1 שם מחכה לכם תרגיל עם 30 שאלות בנושא מערך 
    חד-ממדי (כלומר: מערך). ביום ב' הקרוב יהיה מבדק ש.ב בנושא תרגיל זה.

בשיעורים הבאים 
1. המשך תרגול מחלקות.