בכיתה
1. קבוע - Const
למדנו שמשתנה הינו מעין תא בזיכרון היכול לשמור פיסת מידע. סוג פיסת המידע שניתן לשמור יהיה
בהתאם לטיפוס המשתנה. int - מספר שלם, char - תו וכו'.
לאחר ההצהרה על המשתנה והשמת ערך לתוכו, המתכנת יכול לשנות את ערך המשתנה בהמשך קוד
התוכנית. לדוגמא:
בהתאם לטיפוס המשתנה. int - מספר שלם, char - תו וכו'.
לאחר ההצהרה על המשתנה והשמת ערך לתוכו, המתכנת יכול לשנות את ערך המשתנה בהמשך קוד
התוכנית. לדוגמא:
;int y = 6
;int x
;x=5
;double price = 50
;("=Console.Write("x
;(Console.WriteLine(x
;price = price * 2
תזכורת: אם שם המשתנה מורכב משתי מלים או יותר, המלים השנייה ואילך יתחילו באות אנגלית גדולה.
;int numOfStudents = 20
;int numOfStudents = 20
;double productPrice = 100
קבוע הוא סוג אחר של משתנה. להלן מאפייניו:
קבוע הוא סוג אחר של משתנה. להלן מאפייניו:
א. את ערך הקבוע חובה לאתחל כבר בשורת ההצהרה עליו.
ב. בהמשך קוד התוכנית, לאחר ההצהרה על הקבוע, לא ניתן לשנות את ערכו בשום אופן.
ג. לפני טיפוס הקבוע יש לרשום את מלת-המפתח const.
ד. שם הקבוע ייכתב באותיות אנגליות גדולות. אם שם המשתנה מורכב משתי מלים או יותר, יופיע התו
קו-תחתון בין כל שתי מלים. למשל קבוע בשם NUM_STUDENTS או NUM_OF_STUDENTS.
קו-תחתון בין כל שתי מלים. למשל קבוע בשם NUM_STUDENTS או NUM_OF_STUDENTS.
2. מספר אקראי - Random
ניתן ליצור בשפה עצם / אובייקט (נלמד אודות נושא זה בהמשך השנה) מטיפוס מחלקת Random. זוהי
מחלקה שנכתבה על-ידי מתכנתי מיקרוסופט (שגם כתבו את שפת #C). ברגע שעצם זה מוכן, ניתן לגשת
דרכו לפעולות המובנות במחלקת Random, כגון הפעולה Next שתפקידה להרגיל מספר.
יצירת עצם מטיפוס מחלקת Random:
מחלקה שנכתבה על-ידי מתכנתי מיקרוסופט (שגם כתבו את שפת #C). ברגע שעצם זה מוכן, ניתן לגשת
דרכו לפעולות המובנות במחלקת Random, כגון הפעולה Next שתפקידה להרגיל מספר.
יצירת עצם מטיפוס מחלקת Random:
;()Random rnd = new Random
שאלה: מה ההבדל בין ה- Random שמופיע בתחילת השורה לבין ה- Random המופיע בסופה?
שאלה: מה ההבדל בין ה- Random שמופיע בתחילת השורה לבין ה- Random המופיע בסופה?
תשובה: עדיין לא למדנו. מה שברור הוא שה- Random שמופיע בסוף השורה הוא פעולה וזה שמופיע
בתחילתה אינו פעולה. מדוע?
בתחילתה אינו פעולה. מדוע?
הדפסת מספר מוגדל בין 1-100 באמצעות מכונת ההגרלה שיצרנו (עצם/אובייקט ההגרלה) rnd:
;((1-101)Console.WriteLine(rnd.Next
שאלה: מדוע כתבנו 101 ולא 100?
שמירת מספר אקראי בטווח המספרים 1000-1200 בתוך משתנה בשם number:
;((1000-1201)int number = rnd.Next
הגרלת 2 מספרים בטווח המספרים 1-3 ושמירתם במשתנים n1, n2:
;(int n1 = rnd.Next(1,4
;(int n2 = rnd.Next(1,4
אם הוגרלו 2 מספרים זהים, יודפס "Win":
(if(n1==n2
;("Console.WriteLine("Win
לבית
1. עמ' 85 תרגילים 40-44 בנושא תנאי מקונן.
2. עמ' 86-87 קריאה: משתנה מטיפוס בוליאני (bool).
3. עמ' 87-89 תרגילים 45-50 בנושא משתנה בוליאני.
4. עמ' 90 קריאה: הערות ודגשים לסיכום הפרק 'הוראת תנאי'.
5. עמ' 101 קריאה: שימוש בקבוע ויצירת עצם מטיפוס מחלקת Random.
6. עמ' 102-103 קריאה: בעיות פתורות בנושא מספרים אקראיים.
7. עמ' 106-108 תרגילים 4-14 בנושא מחלקת Math, מספרים אקראיים וקבועים.
בשיעורים הבאים
1. אופרטורים מיוחדים (קיצורי דרך בחישובי + - * /).
2. טיפים (נעשה שיעור טיפים בקרוב).
3. הלולאה FOR.