14.2.23 יום ג', (חוף, אשכול ב' שעות 5-6) - סלסילת תרגילי מערכים

בכיתה 
1. פתרון משותף של תרגילי הבית + מענה על שאלות.
2. פעולות בנושא מערך שלמים ומערך ממשיים:
   
א. כתבו פעולה SumExtreme המקבלת כפרמטר מספר שלם הגדול מ- 9.
        הפעולה מחזירה את סכום ספרותיו הקיצוניות משמאל ומימין.
        לדוגמה, אם התקבל המספר 123 יוחזר 4. אם התקבל המספר 34 יוחזר 7, אם התקבל 2080 יוחזר 2.
   
ב. כתבו פעולה CountSumExtremeAbove10 המקבלת מערך שלמים. הפעולה תחזיר את כמות
        המספרים במערך שסכום הספרות השמאלית קיצונית והימנית קיצונית גדול מ- 10. 
לבית 
*** להכנה עד ליום ב' הבא, ה- 21.2.2023,
     בו יהיה מבדק ש.ב
 מבדק ש.ב על הפעולות שקיבלתם בפוסט זה ***
1. סלסילת 3 תרגילים:
    א. כתבו פעולה IsPalindrom המקבלת כפרמטר מספר שלם ומחזירה true אם הוא פלינדרום, 
        אחרת - false. פלינדרום הוא מספר שניתן לקרוא משני כיוונים, משמאל לימין ומימין לשמאל ללא
        הבדל בתוצאה. לדוגמה, כל אחד מהמספרים הבאים הוא פלינדרום: 131, 22, 12321, 8390938.
    ב. כתבו פעולה Convert המדפיסה המרה של המספרים 1 עד 10 מאינצ'ים לסנטימטרים או הפוך.
        עם זימון הפעולה, המשתמש יתבקש להקליד את בחירתו:
        1. עבור המרת אינצ'ים לסנטימטרים (כמו בדוגמה הנ"ל).
        2. עבור המרת סנטימטרים לאינצ'ים.
        0. ליציאה מהתוכנית.
        יש לבצע את התוכנית באמצעות שימוש בפעולות בלבד, את החישובים יש לבצע באמצעות לולאה.
        דוגמה:
        אם המשתמש יבחר באפשרות 1, יודפסו 10 שורות פלט בסגנון הבא (באנגלית כמובן):
        1 אינצ' = 2.54 סנטימטרים.
        2 אינצ' = 5.08 סנטימטרים.
        ...
        10 אינצ' = 25.4 סנטימטרים.
     ג. כתבו פעולה IsArmstrong המקבלת כפרמטר מספר שלם.
        הפעולה מחזירה תשובה בוליאנית (true/false) האם המספר הוא מספר ארמסטרונג. 
        מספר ארמסטרונג הוא מספר בעל n ספרות (כלומר יכול להיות בעל 3 ספרות או 4 ספרות וכו' וכו')
        השווה לסכום ספרותיו, כאשר כל אחת מהן מועלית בחזקת 3.
        מספרי ארמסטרונג לדוגמה: 153, 370, 371, 407, 1634, 8208.
        דוגמה לחישוב המראה שמספר הוא ארמסטרונג: המספר 370 הוא כזה כיוון ש-
        370 = 3 ^ 0 + 3 ^ 7 + 3 ^ 3.
        (השתמשתי כאן בסימן ^ כדי לסמן חזקה. אין להשתמש בסימן זה בפעולה שתכתבו). 

בשיעורים הבאים
1. מערך שלמים
    תרגול, תרגול, תרגול.
1. מערך ממשיים, תווים, בוליאני, מחרוזתי
    תרגול, תרגול, תרגול.
2. אלגוריתמיקה - 'השלבים בפתרון בעיה'
    מדוע כדאי ליישמם כבר בשלב הזה
    השלבים:
     א. הבנת הבעיה.
     ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
     ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
     ד. ציור תרשים זרימה.
     ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.