בכיתה
1. הגרלת מספרים - באמצעות יצירת עצם מטיפוס מחלקת Random.
ראו בספר עמ' 101.
ראו בספר עמ' 101.
2. לולאת for - תחילת נושא הלולאות.
ראו בספר עמ' 109-111.
ראו בספר עמ' 109-111.
4. ערעור על ציון בוחן/מבחן - יש להגיש המבחן ואליו דף מצורף עם שמכם המלא, בו אתם כותבים
בכתב ברור ובניסוח מפורט וברור היכן במבחן ובאיזו נושא בדיוק הערעור שלכם.
בכתב ברור ובניסוח מפורט וברור היכן במבחן ובאיזו נושא בדיוק הערעור שלכם.
לבית
ליום ב' הבא, ה- 5.12.2022
הגרלת מספרים
1. כתבו תוכנית המגרילה 3 מספרים שלמים בטווח המספרים 1-3.
הדפיסו את המספרים שהוגרלו, במידה ושלושת המספרים זהים, הדפיסו "!Win".
הדפיסו את המספרים שהוגרלו, במידה ושלושת המספרים זהים, הדפיסו "!Win".
לולאת for
2. קראו בספר עמ' 109-112:
* ביצוע חוזר - לשם מה?
* מושגים חדשים.
* הוראת החזרה for.
* הסבר על מרכיבי ההוראה.
* הסבר על מהלך הביצוע של ההוראה.
* כללים לשימוש בהוראה.
* חשוב! דוגמאות מייצגות לשימוש פשוט בלולאת for עם מונה לולאה.
3. קראו בספר עמ' 113-114 (דוגמות פתורות 1-2).
* ביצוע חוזר - לשם מה?
* מושגים חדשים.
* הוראת החזרה for.
* הסבר על מרכיבי ההוראה.
* הסבר על מהלך הביצוע של ההוראה.
* כללים לשימוש בהוראה.
* חשוב! דוגמאות מייצגות לשימוש פשוט בלולאת for עם מונה לולאה.
3. קראו בספר עמ' 113-114 (דוגמות פתורות 1-2).
תרגול
4. בצעו התרגילים שבעמוד 115-116.
מכיוון שאסור לכתוב בספר (אלא אם כן אתם מתכוונים לרכוש אותו מביה"ס בסוף השנה),
ענו על שאלות אלו על דף.
5. בצעו התרגילים 6-13 שבעמוד 117.
מכיוון שאסור לכתוב בספר (אלא אם כן אתם מתכוונים לרכוש אותו מביה"ס בסוף השנה),
ענו על שאלות אלו על דף.
5. בצעו התרגילים 6-13 שבעמוד 117.
6. מה ניתן לעשות עם לולאה בתכנות?
קראו מבוא לנושא הלולאות וראו הסרטון הראשון: "סרטון שמסביר מהן לולאות".
הקישור כאן.
קראו מבוא לנושא הלולאות וראו הסרטון הראשון: "סרטון שמסביר מהן לולאות".
הקישור כאן.
מבדק ש.ב בנושא הגרלת שלמים ולולאת for יתקיים ב- 5/12/2022
מבדק ש.ב לדוגמה:
1. כתבו תוכנית
המגרילה 3 מספרים בטווח המספרים 10-20.
הדפיסו את המספרים שהוגרלו.
אם לפחות 2 מספרים זהים, הדפיסו “Two!”.
2. כתבו לולאה המדפיסה
את כל המספרים מ- 1 עד 10.
3. כתבו לולאה המדפיסה
את כל האותיות באנגלית A-Z
(אותיות גדולות).
4. כתבו לולאה המקבלת
כקלט 50 מספרים תלת-ספרתיים
ומציגה כפלט את המספרים שכל ספרותיהם שונות זו מזו.
בשיעורים הבאים
1. מבדק ש.ב - יתקיים ביום ב', ה- 5.11.22 בנושא לולאת for בהתאם למה שלמדנו בכיתה.
2. פרק 9 לולאת for - הוראת חזרה באמצעות הלולאה for (עמ' 109-139).
3. השלבים לפתרון בעיה - (מבוא) ומדוע כדאי ליישמם כבר בשלב הזה.
השלבים:
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
4. פרק 10 לולאת while - לולאת התנאי while (עמ' 140-159).