בכיתה
1. לולאת for - מונה וצובר
ראו דוגמת קוד שעשינו בכיתה כאן. הרעיון מתאים הן למונה והן לצובר.
מונה: נשתמש בו כאשר נרצה למנות כמות פעמים בהן מתקיים משהו.
למשל1: כמה מספרים זוגיים מבין השלמים בטווח 1-100.
למשל2: כמה ציונים גבוהים מ- 90.
צובר: נשתמש בו כאשר נרצה לסכום ערכים (סכום של שלמים למשל).
למשל1: מהו הסכום המצטבר של עלות כל המוצרים שהלקוח קנה.
למשל2: מהו סכום הדקות של הסרטונים שאורכם שתי דקות או פחות.
2. תרגול מונה וצובר
א. בצעו בכיתה את 3 התרגילים הראשונים מדף תרגילי המונה שקיבלתם בוואטסאפ.
ב. בצעו בכיתה את 3 התרגילים הראשונים מדף תרגילי הצובר שקיבלתם בוואטסאפ.
הערה: תרגילים אלו נלקחו מהחוברת, ויינתנו כש.ב בתוספת תרגילים נוספים בנושא.
ראו דוגמת קוד שעשינו בכיתה כאן. הרעיון מתאים הן למונה והן לצובר.
מונה: נשתמש בו כאשר נרצה למנות כמות פעמים בהן מתקיים משהו.
למשל1: כמה מספרים זוגיים מבין השלמים בטווח 1-100.
למשל2: כמה ציונים גבוהים מ- 90.
צובר: נשתמש בו כאשר נרצה לסכום ערכים (סכום של שלמים למשל).
למשל1: מהו הסכום המצטבר של עלות כל המוצרים שהלקוח קנה.
למשל2: מהו סכום הדקות של הסרטונים שאורכם שתי דקות או פחות.
2. תרגול מונה וצובר
א. בצעו בכיתה את 3 התרגילים הראשונים מדף תרגילי המונה שקיבלתם בוואטסאפ.
ב. בצעו בכיתה את 3 התרגילים הראשונים מדף תרגילי הצובר שקיבלתם בוואטסאפ.
הערה: תרגילים אלו נלקחו מהחוברת, ויינתנו כש.ב בתוספת תרגילים נוספים בנושא.
לבית
*** ליום ב' הבא, ה- 19.12.2022 ***
לקריאה
1. שימוש במונה בתוך לולאה (עמ' 119-123).
2. שימוש בצובר ושימוש בכופל בתוך לולאה (עמ' 127-131).
תרגול
1. בצעו את התרגילים 20-24 בנושא מונה שבעמ' 124.
2. בצעו את התרגילים 32-36 בנושא צובר שבעמ' 132.
2. שימוש בצובר ושימוש בכופל בתוך לולאה (עמ' 127-131).
תרגול
1. בצעו את התרגילים 20-24 בנושא מונה שבעמ' 124.
2. בצעו את התרגילים 32-36 בנושא צובר שבעמ' 132.
מבדק ש.ב. בשיעור הקרוב.
תרגול לשיעור הראשון שלאחר חופשת חנוכה (לתאריך 26.12.22)
3. בצעו את יתר התרגילים 20-28 בנושא 'מונה בלולאת for', עמ' 124-125.
תרגילי 'ניתוח תכנית'
בצעו את תרגיל 29 * - 'ניתוח קוד', עמ' 125.
בצעו את תרגיל 30 ** - 'ניתוח קוד', עמ' 125-126.
- תרגיל רשות, לא חובה לבצעו.
בצעו את תרגיל 31 ** - 'מונה בלולאת for - מהי השגיאה', עמ' 126.
- בכל מקום בו כתוב ;(()n = int.Parse(Console.ReadLine
יש לשנות ל- ;(()double n = double.Parse(Console.ReadLine
- בכל מקום בו כתוב ;count = 0
יש לשנות ל- ;int count = 0
4. בצעו את יתר התרגילים 32-39 בנושא 'צובר בלולאת for', עמ' 132-133.
תרגילי 'ניתוח תכנית'
בצעו את תרגיל 40 ** - 'ניתוח תכנית...', עמ' 133.
- הניחו כי המשתנים m, x, y הם מטיפוס int.
בצעו את תרגיל 41 ** - 'ניתוח תכנית...', עמ' 133.
3. בצעו את יתר התרגילים 20-28 בנושא 'מונה בלולאת for', עמ' 124-125.
תרגילי 'ניתוח תכנית'
בצעו את תרגיל 29 * - 'ניתוח קוד', עמ' 125.
בצעו את תרגיל 30 ** - 'ניתוח קוד', עמ' 125-126.
- תרגיל רשות, לא חובה לבצעו.
בצעו את תרגיל 31 ** - 'מונה בלולאת for - מהי השגיאה', עמ' 126.
- בכל מקום בו כתוב ;(()n = int.Parse(Console.ReadLine
יש לשנות ל- ;(()double n = double.Parse(Console.ReadLine
- בכל מקום בו כתוב ;count = 0
יש לשנות ל- ;int count = 0
4. בצעו את יתר התרגילים 32-39 בנושא 'צובר בלולאת for', עמ' 132-133.
תרגילי 'ניתוח תכנית'
בצעו את תרגיל 40 ** - 'ניתוח תכנית...', עמ' 133.
- הניחו כי המשתנים m, x, y הם מטיפוס int.
בצעו את תרגיל 41 ** - 'ניתוח תכנית...', עמ' 133.
בשיעורים הבאים
1. פרק 9 לולאת for - בעיות מקסימום ומינימום (עמ' 134-135).
2. פרק 9 לולאת for - יצירת לולאה אינסופית.
3. פרק 9 לולאת for - ויתור על חלקים בכותרת הלולאה (עמ' 111).
2. פרק 9 לולאת for - יצירת לולאה אינסופית.
3. פרק 9 לולאת for - ויתור על חלקים בכותרת הלולאה (עמ' 111).
4. השלבים לפתרון בעיה - (מבוא) ומדוע כדאי ליישמם כבר בשלב הזה.
השלבים:
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
3. פרק 10 לולאת while - לולאת התנאי while (עמ' 140-159).