7.11.22 יום ב', (חוף, אשכול ב' שעות 1-2) - מבדק ש.ב, החלפת ערכים בין 2 משתנים, אופרטור/אופרנד, שורה אחרי if, המרה casting, הצגת switch, הצגת campusIL
בכיתה
1. ההבדל בין אופרנד לאופרטור (2+3) הסימון '+' הוא האופרטור, כל אחד מהמספרים הוא אופרנד.
2. מתי חייבים להשתמש בסוגריים מסולסלים ב- if ומתי לא.
2. מתי חייבים להשתמש בסוגריים מסולסלים ב- if ומתי לא.
3. החלפה בין ערכי שני משתנים.
4. המרה (casting) מנתון ממשי למשתנה שלם ולהיפך. המרה מפורשת לעומת המרה מרומזת.
5. מה פירוש המלה אינדקס? באיזה מספר מתחילה הספירה בתכנות? כיצד מציינים אינדקס? דוגמה: [1]
6. כניסה ל- Campus.il והתמצאות בו.
campus.gov.il > התחברות > הזדהות משרד החינוך > קורסים > חפשו: יסודות מדעי המחשב >
בחרו "הכנה לBAGרות יסודות מדעי המחשב #C" > לעמוד הקורס...
campus.gov.il > התחברות > הזדהות משרד החינוך > קורסים > חפשו: יסודות מדעי המחשב >
בחרו "הכנה לBAGרות יסודות מדעי המחשב #C" > לעמוד הקורס...
7. פרק 7 - הוראת הבחירה switch (עמ' 91-97).
ראינו בכיתה דוגמה ל- (switch(day לגבי הדפסת שם היום בשבוע בהתאם למספר שלם שנקלט.
הערה: נושא זה יילמד בקצרה, רק על מנת שהתלמיד יוכל לקרוא קוד המכיל הוראה זו.
ראינו בכיתה דוגמה ל- (switch(day לגבי הדפסת שם היום בשבוע בהתאם למספר שלם שנקלט.
הערה: נושא זה יילמד בקצרה, רק על מנת שהתלמיד יוכל לקרוא קוד המכיל הוראה זו.
לבית (ליום ב' הבא, ה- 14.11.2022)
CampusIL
1. צפו בסרטונים הבאים מתוך CampusIL: פרק 4, סעיף 4.5 (תת-פרק בנושא דוגמאות):
* סרטון תשלום ועד הבית.
* סרטון מבצעי הנחות בחנות בגדים.
* סרטון תשלום ועד הבית.
* סרטון מבצעי הנחות בחנות בגדים.
* סרטון סיכום ביניים.
* סרטון חישוב ציון התלמיד במקצוע.
ודאו כי אתם מבינים את כל ההסברים בסרטונים אלו. הכינו שאלות לגבי כל דבר שלא הבנתם.
תרגול
2. פתרו התרגילים 'סלסילת תרגילי תנאי פשוט ומורכב' (ראו סעיף 155).
בשיעורים הבאים
1. ב- 14.11.22: מבדק ש.ב.
2. טבלת מעקב.
2. טבלת מעקב.
3. חישוב ממוצע משוקלל.
4. השלבים לפתרון הבעיה:
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
5. הערות ודגשים לסיכום פרק התנאים (עמ' 90).
6. פעולות מתמטיות במחלקה Math (עמ' 98-108).
7. הגרלת מספרים שלמים באמצעות מחלקת Random.
7. הגרלת מספרים שלמים באמצעות מחלקת Random.
8. פרק 9 - הוראת חזרה באמצעות הלולאה for (עמ' 109-139).
9. פרק 10 - לולאת התנאי while (עמ' 140-159).
10. כניסה ל- campus il כדי לראות סרטוני הסבר על החומר.