בכיתה
1. אסטרטגיית פתרון שאלות "מדורגות ערכים"
כאשר ניתנת שאלה כמו השאלה הבאה:
כתבו קטע קוד הקולט ציון תלמיד.
אם הציון 95 ומעלה, יודפס "Excellent",
אם הציון נמוך מ- 55, יודפס "Fail",
אם הציון גבוה או שווה ל- 85, יודפס "Very good",
אחרת - יודפס "Other".
מכיוון שבתרגיל זה קיימות נקודות על ציר הזמן (95, 55, 85), נמיין אותן מהגבוה לנמוך
או מהנמוך לגבוה באופן הבא: 95, 85, 55, ונכתוב קוד באופן הבא, תוך שמירה על כיוון הסימן
(גדול מ- / גדול או שווה ל- או קטן מ- / קטן או שווה ל):
כאשר ניתנת שאלה כמו השאלה הבאה:
כתבו קטע קוד הקולט ציון תלמיד.
אם הציון 95 ומעלה, יודפס "Excellent",
אם הציון נמוך מ- 55, יודפס "Fail",
אם הציון גבוה או שווה ל- 85, יודפס "Very good",
אחרת - יודפס "Other".
מכיוון שבתרגיל זה קיימות נקודות על ציר הזמן (95, 55, 85), נמיין אותן מהגבוה לנמוך
או מהנמוך לגבוה באופן הבא: 95, 85, 55, ונכתוב קוד באופן הבא, תוך שמירה על כיוון הסימן
(גדול מ- / גדול או שווה ל- או קטן מ- / קטן או שווה ל):
if ( grade >=95 ) { Console.WriteLine("Excellent"); }
else if ( grade >= 85 ) { Console.WriteLine("Very good"); }
else if ( grade >= 55 ) { Console.WriteLine("Other"); }
else { Console.WriteLine("Fail"); }
2. דוגמת פתרון תנאי מקונן (תנאי בתוך תנאי)
טיול לים או הכנת שיעורי בית.
3. משתנה בוליאני bool
יכול לקבל אחד משני ערכים בלבד: true/false (בלי גרשיים).
לבית (ליום ב' הבא, ה- 7.11.2022)
תרגילים
א. ציונים בבית הספר "חוף-השרון"
בבית הספר "חוף-השרון" החליטו לתת 3 סוגי ציונים בתעודה:
אם הציון הסופי של התלמיד במחצית הוא בין 0 ל- 54 (כולל), יודפס "Fail".
אם הציון הסופי של התלמיד במחצית הוא בין 55 ל- 84 (כולל), יודפס "OK".
אם הציון הסופי של התלמיד במחצית הוא בין 85 ל- 100 (כולל), יודפס "Great".
ציון הנמוך מ- 0 או ציון הגבוה מ- 100 יגרום להדפסת "Error".
הערות: 1. אין להשתמש בשיטת המדרגות אלא בתנאים מורכבים.
2. אין לכתוב בקוד את המלה "Error" יותר מפעם אחת.
ב. המרת משקלים לדולרים
אדם רוצה להמיר שקלים לדולרים. עבור פעולה זו, נגבית עמלה צנועה בסך 10%.
כתבו תכנית הקולטת את הנתונים הבאים:
1. מספר השקלים שברשות האדם.
2. שער הדולר מול השקל.
התוכנית תדפיס את מספר הדולרים שהאדם יקבל תמורת השקלים שברשותו,
לאחר הפחתת העמלה מהסכום הללי.
לדוגמה, אם נקלט הערך 300 עבור מספר השקלים והערך 3 עבור שער הדולר, יודפס 100.
(כלומר: 100 דולרים שווים ל- 300 שקלים).
ג. "כיף בים"
ראו 'קישורים', סעיף 130.
ד. "מועמד לכדורסל"
ראו דף 'קישורים', סעיף 140.
בבית הספר "חוף-השרון" החליטו לתת 3 סוגי ציונים בתעודה:
אם הציון הסופי של התלמיד במחצית הוא בין 0 ל- 54 (כולל), יודפס "Fail".
אם הציון הסופי של התלמיד במחצית הוא בין 55 ל- 84 (כולל), יודפס "OK".
אם הציון הסופי של התלמיד במחצית הוא בין 85 ל- 100 (כולל), יודפס "Great".
ציון הנמוך מ- 0 או ציון הגבוה מ- 100 יגרום להדפסת "Error".
הערות: 1. אין להשתמש בשיטת המדרגות אלא בתנאים מורכבים.
2. אין לכתוב בקוד את המלה "Error" יותר מפעם אחת.
ב. המרת משקלים לדולרים
אדם רוצה להמיר שקלים לדולרים. עבור פעולה זו, נגבית עמלה צנועה בסך 10%.
כתבו תכנית הקולטת את הנתונים הבאים:
1. מספר השקלים שברשות האדם.
2. שער הדולר מול השקל.
התוכנית תדפיס את מספר הדולרים שהאדם יקבל תמורת השקלים שברשותו,
לאחר הפחתת העמלה מהסכום הללי.
לדוגמה, אם נקלט הערך 300 עבור מספר השקלים והערך 3 עבור שער הדולר, יודפס 100.
(כלומר: 100 דולרים שווים ל- 300 שקלים).
ג. "כיף בים"
ראו 'קישורים', סעיף 130.
ד. "מועמד לכדורסל"
ראו דף 'קישורים', סעיף 140.
בשיעורים הבאים
1. ב- 7.11.22: מבדק ש.ב.
2. טבלת מעקב.
2. טבלת מעקב.
3. החלפה בין ערכי שני משתנים.
4. ההבדל בין אופרנד לאופרטור.
5. מתי חייבים להשתמש בסוגריים מסולסלים ב- if ומתי לא.
6. המרה (casting) מנתון ממשי למשתנה שלם ולהיפך. המרה מפורשת לעומת המרה מרומזת.
7. מה פירוש המלה אינדקס? באיזה מספר מתחילה הספירה בתכנות? כיצד מציינים אינדקס?
8. כניסה ל- Campus.il והתמצאות בו.
campus.gov.il > התחברות > הזדהות משרד החינוך > קורסים > חפשו: יסודות מדעי המחשב >
בחרו "הכנה לBAGרות יסודות מדעי המחשב #C" > לעמוד הקורס...
campus.gov.il > התחברות > הזדהות משרד החינוך > קורסים > חפשו: יסודות מדעי המחשב >
בחרו "הכנה לBAGרות יסודות מדעי המחשב #C" > לעמוד הקורס...
9. פרק 7 - הוראת הבחירה switch (עמ' 91-97).
הערה: נושא זה יילמד בקצרה, רק על מנת שהתלמיד יוכל לקרוא קוד המכיל הוראה זו.
הערה: נושא זה יילמד בקצרה, רק על מנת שהתלמיד יוכל לקרוא קוד המכיל הוראה זו.
10. צפייה בסרטונים הבאים מתוך CampusIL: פרק 4, סעיף 4.5 דוגמאות:
* סרטון תשלום ועד הבית.
* סרטון מבצעי הנחות בחנות בגדים.
* סרטון תשלום ועד הבית.
* סרטון מבצעי הנחות בחנות בגדים.
* סרטון סיכום ביניים.
* סרטון חישוב ציון התלמיד במקצוע.
11. השלבים לפתרון הבעיה:
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
א. הבנת הבעיה.
ב. הצבת ערכים לווידוא הבנת הבעיה.
ג. זיהוי ואפיון הנתונים: קלט / חישוב / פלט.
ד. ציור תרשים זרימה.
ה. פירוט אסטרטגיית הפתרון בעברית, אותה מתרגמים לקוד התכנותי.
12. הערות ודגשים לסיכום פרק התנאים (עמ' 90).
13. פעולות מתמטיות במחלקה Math (עמ' 98-108).
14. הגרלת מספרים שלמים באמצעות מחלקת Random.
14. הגרלת מספרים שלמים באמצעות מחלקת Random.
15. פרק 9 - הוראת חזרה באמצעות הלולאה for (עמ' 109-139).
16. פרק 10 - לולאת התנאי while (עמ' 140-159).
17. כניסה ל- campus il כדי לראות סרטוני הסבר על החומר.