19-20.9.22 יום ב'+ג', (חוף, אשכול ב') - ערך למשתנה לעומת ערך לפלט, שארית של חלוקת שלמים, חילוץ ספרת עשרות

בכיתה 
1. הצגת תוצאת חישוב (חישוב הנמצא בשורת הפלט Console.WriteLine).
2. שמירת ערך המהווה תוצאת חישוב לתוך משתנה.
3. הצגת ערך משתנה (ערך משתנה בשורת הפלט).
4. חישוב שארית של חלוקת מספרים שלמים זה בזה.
5. הערך 0 חלקי מספר שלם --> התוצאה היא 0.
6. מספר כלשהו חלקי הערך 0 --> הודעת שגיאה שאסור לחלק ב- 0.
7. חילוץ ספרת האחדות ממספר שלם.
8. חילוץ ספרת העשרות ממספר שלם דו-ספרתי או תלת-ספרתי.
9. מהו קומפיילר (מהדר)? מהי קומפילציה (הידור)?
10. התיקיות bin & obj ניתנות למחיקה כי נוצרות במהלך הרצת התוכנית.
11. שמירת פרויקט כקובץ rar.
      שליחת קובץ rar במייל.
      פתיחת קובץ rar קיים (בד"כ שקיבלנו במייל).
12. תרגול בכיתה של תחילת שיעורי הבית לראש השנה.

לבית (לאחרי ראש השנה, ליום ב', 3.10.22)
חלק 1 מתוך 3: לקריאה
א. עמ' 51-52  - האופרטורים מנה ושארית החלוקה.
ב. עמ' 53       -  דוגמה פתורה "סכום ספרות *"
ג. עמ' 60       -  קראו הערות ודגשים בנושאים:
                        * סדר פעולות חשבון.
                        * התאמת טיפוס המשתנה לתוצאה החוזרת מהביטוי החשבוני.
                        * המרת (casting) טיפוסים (שלם, ממשי).
                        * מהו טיפוס המשתנה בו נשתמש לשמירת ביטוי חשבוני
                          של חלוקת שלמים ושארית.
ד. עמ' 61-66 - רשות (לא חובה) הוראות תנאי.
חלק 2 מתוך 3: תרגילים
1.   המלבן
      כתבו קטע קוד הקולט אורך ורוחב של מלבן (מספרים ממשיים), ומדפיס:
      א. את שטח (area) המלבן.
      ב. את היקף (perimeter) המלבן.
2.   דולר לשקל
      כתבו קטע קוד הקולט סכום כסף בדולרים, ומדפיס:
      את שווי הכסף בשקלים.
      הניחו כי שער הדולר/שקל הוא 3.2 (דולר אחד שווה 3.2 ש"ח).
3.   שקל לדולר
      כתבו קטע קוד הקולט סכום כסף בשקלים, ומדפיס:
      את שווי הכסף בדולרים. (השער הוא 3.2).
4.   צלזיוס לפרנהייט
      כתבו קטע קוד הקולט מעלות בצלזיוס 
(כערך מספרי שלם), ומדפיס:
      את מספר המעלות בפרנהייט.
      הערה: בדקו באינטרנט מהי נוסחת ההמרה בין שתי שיטות מדידת הטמפרטורה
                פרנהייט וצלזיוס.
5.   פרנהייט לצלזיוס
      כתבו קטע קוד הקולט מעלות בפרנהייט (כערך מספרי שלם), ומדפיס:
      את מספר המעלות בצלזיוס.
6.   הטיול
      כתבו קטע קוד הקולט מספר שלם המייצג כמות תלמידים
      היוצאים לטיול, ומדפיס:
      כמות תלמידים הגדולה ב- 10% מהכמות שנקלטה.
      לדוגמה: אם נקלט הערך 1,000, יודפס 1,100.
                  אם נקלט הערך 8, יודפס 8.8.
7.   חלוקה שווה של עטים
      בכיתה של המחנכת ורדה 30 תלמידים. המחנכת החליטה לחלק ל- 30 התלמידים
      את כמות העטים שברשותה. לכל ילד יש לתת כמות שווה של עטים.
      כתבו קטע קוד הקולט מספר עטים שברשות המחנכת, ומדפיס:
      כמה עטים יש לחלק לכל אחד מ- 30 התלמידים.
      לדוגמה: אם נקלט הערך 90, יודפס 3. (כל אחד מ- 30 התלמידים יקבל 3 עטים).
8.   חישוב סכום לתשלום
      כתבו קטע קוד הקולט מחיר מוצר וכמות פריטי המוצר שהוזמנו. ומדפיס:
      סכום לתשלום בשקלים שלמים תוך המרה כלפי מטה.
      לדוגמה, אם נקלט המחיר 2.3 והמחיר 2 ש"ח, יודפס 4. (המרה כלפי מטה).
      הוסיפו פלט לקטע הקוד: מחיר בשקלים שלמים תוך המרה כלפי מטה של
      המחיר כולל מע"מ (שיעור המע"מ: 17%).
9.   תרגול מהספר
      א. עמ' 56-58  - בצעו תרגילים 1-4.
      ב. עמ' 59       - בצעו תרגילים 5-10.

חלק 3 מתוך 3: תרגילים בנושא חלוקת שלמים ושארית
(חובה לענות על 2 שאלות בלבד מתוך שאלות 10-14)
10. מסדר כיתתי **
      מחנכת כיתה רצתה לצאת עם התלמידים לטיול בסביבה הקרובה.
      לשם כך ביקשה מהתלמידים להסתדר בזוגות.
      כתבו תכנית המקבלת כקלט את מספר התלמידים בכיתה, ומציגה כפלט:
      א.      מספר הזוגות בכיתה.
      ב.      מספר התלמידים שלהם אין בן זוג.
            * מה מרחב הפלטים האפשריים במקרה זה?
                     *  מה מרחב הפלטים כאשר מסתדרים בשלשות?
11. הרכבת מספר **          
       
כתבו קטע קוד המקבל כקלט שתי ספרות שונות (1-9). הציגו כפלט את:
       א.      שני המספרים הדו-ספרתיים שניתן לבנות מהרכבת 2 הספרות.
       ב.      סכום המספרים הדו-ספרתיים שהתקבלו בסעיף א'.
       ג.      החלק השלם של חלוקת אחד המספרים הדו-ספרתיים במספר הדו-ספרתי השני
             (בחרו כרצונכם את המחלק והמחולק).
       ד.     שארית חלוקת אחד המספרים הדו-ספרתיים במספר הדו-ספרתי השני. 
             הקפידו לבחור מחלק ומחולק זהים לבחירה שבסעיף ג'.
12. פירוק והרכבה של מספר **          
      כתבו קטע קוד המקבל כקלט מספר דו-ספרתי חיובי, ומציג כפלט:
      מספר תלת-ספרתי שספרת המאות שלו שווה לספרת האחדות של נתון הקלט,
      ושתי הספרות הנוספות (עשרות ואחדות) נותרות כפי שהן.
      לדוגמא: עבור הקלט: 27, יוצג כפלט: 727.
13. פירוק מספר והרכבתו מחדש ***
      כתבו קטע קוד המקבל כקלט מספר תלת-ספרתי. הפלט יהיה:
      א. סכום ספרותיו של המספר.
      ב. פרוק המספר לספרותיו: אחדות, עשרות ומאות,
         והצגתו כתרגיל חשבוני הכולל את האופרטור + ואת סימן השוויון =.
         לדוגמא: עבור הקלט 365, הפלט יהיה: 365 = 
300 + 60 + 5.
      ג   הצגת מספר תלת-ספרתי חדש שסדר ספרותיו הפוך לסדר הספרות במספר המקורי.
         דוגמאות: עבור הקלט 123 הפלט יהיה 321, עבור הקלט 230 הפלט יהיה 32.
14. ניתוח... **
      נתון הביטוי החשבוני הבא: num % 2 - 1, כאשר num הוא מספר חיובי ושלם.
      א. מהי תוצאת חישוב הביטוי עבור הערך 5 ב- num ?
      ב. מהם הערכים האפשריים כתוצאה מחישוב ביטוי זה עבור ערך כלשהו שלם וחיובי של num ?

בשיעור הבא
1. ביטוי בוליאני.
2. משתנה בוליאני.
3. פסוק בוליאני --> מחזיר true או false.
4. מדוע צריך פסוקים בוליאני?
5. בקרת תנאים.
6. כניסה ל- campus il כדי לראות סרטוני הסבר על החומר.
7. casting.