בכיתה
1. מענה על שאלות התלמידים מש.ב.
2. תרגיל #C בזום
כתבו תכנית הקולטת מחיר מוצר וכמות. הפלט:
א. סכום לתשלום כערך ממשי (מדויק).
ב. סכום לתשלום בשקלים שלמים (המרה כלפי מטה).
ג. סכום לתשלום בשקלים שלמים כולל מע"מ (17%).
3. חזרה
א. חלוקת שלמים ב- #C תחזיר תמיד ערך שלם.
ב. שארית שלמים באמצעות אופרטור המודולו (שארית) '%'.
ג. חלוקת שלם בממשי תחזיר תמיד ערך ממשי.
ד. ביטוי בוליאני (<, >, >=, <=, ==, !=) ומשתנה מטיפוס בוליאני.
4. חילוץ ספרת האחדות והעשרות
א. חילוץ ספרת האחדות מהמספר n באמצעות הנוסחה n % 2.
ב. חילוץ ספרת העשרות מהמספר n (אם הוא דו ספרתי) באמצעות הנוסחה n / 10.
ג. חילוץ ספרת העשרות מהמספר n (בהנחה שהוא דו-ספרתי ומעלה) באמצעות הנוסחה n / 10 % 10.
5. תרגול
חילוץ ספרת אחדות ועשרות.
לבית
שיפור יכולות הלמידה
1. למי שלא הספיק: קראו אודות שיטת פיינמן, ראו בבלוג kirzonet.blogspot.com.
קריאה
2. קראו בספר (יסודות מדעי המחשב משולב עצמים שפת #C חלק א')
א. עמ' 51-52 קראו "האופרטורים מנה ושארית החלוקה".
ב. עמ'53 - קראו דוגמה פתורה 1 : סכום ספרות *.
תרגול
3. עמ' 56-57 - בצעו חצי מכמות התרגילים הנמצאים בעמודים אלו, בחרו בעצמכם על מה לענות,
העיקר שתענו על מחצית מהשאלות שבעמודים אלו.
תזכורת: אם לא כתוב שעליכם לשלוח אלי למייל את שיעורי הבית, אין צורך לשלוח אותם.
4. רשות: עמ' 58 תרגיל 4: ניתוח קטע קוד **.
בשיעורים הבאים
1. מהו קומפיילר, באיזו תיקייה נשמר הפרויקט).
2. התקנה ושימוש ב- winrar.
3. אופן שליחת מטלה למורה כולל מחיקת תיקיות bin/debug (רק כשכתוב בפוסט שיש להגישה במייל).
4. שמירת פרויקט בדרייב האישי של כל תלמיד.
5. עבודה עם משתנה מטיפוס char.
תרגול מנה-שלמה ושארית-החלוקה
7. כתבו תכנית הקולטת מספר עטים. בהנחה שבכיתה יש 30 תלמידים, הדפיסו
א. כמה עטים יקבל כל תלמיד.
א. כמה עטים יקבל כל תלמיד.
ב. כמה עטים יישארו בידי המורה?
8. כתבו תכנית הקולטת נפח מקרר במטר רבוע. חברת ייבוא המקררים קנתה 100 מ"ר באוניה. הדפיסו:
א. כמה מקררים יכולה החברה לייבא?
ב. כמה מ"ר נשאר?
ג. בהנחה שמיקרוגל חדש תופס 0.5 מ"ר, הדפיסו כמה מיקרוגלים ניתן להוסיף במקום שנשאר.
9. משתנה מטיפוס בוליאני.
10. מבוא להוראת תנאי פשוטה.
לבית
4. בצעו התרגילים 5-10 בעמ' 59. (בהנחה שהשיעור הבא יהיה בעוד יומיים, הכינו סעיף זה למפגש שאחרי יום ה')
5. קראו הערות ודגשים לסיכום בעמ' 60 אודות הנושאים הבאים:
א. סדר פעולות חשבון.
ב. התאמת טיפוס המשתנה לתוצאה החוזרת מהביטוי החשבוני.
ג. המרת (casting) טיפוסים (מממשי לשלם, משלם לממשי).
ד. טיפוס המשתנה אשר יכיל תוצאת ביטוי חשבוני עם חילוק ' / ' ו/או שארית ' % ' .