בכיתה
1. מערך אובייקטים, שאלות לדוגמה עליהן תוכלו לענות:
א. הדפסת ממוצעי כל התלמידים.
ב. הדפסת סכום הציונים של כל התלמידים.
ג. הדפסת התלמידים שהממוצע שלהם מעל 90.
2. מערך מונים.
לפתרון משותף בכיתה בשיעור הראשון היום
מערך אובייקטים - מחלקת Student
בצעו הסעיפים שלהלן על מחלקת Student הקיימת אצלכם. מי שאין לו מחלקה זו,
שיבצע את תרגיל 590 קודם. להלן השאלות:
א. יצירת מערך סטודנטים, והשמת 5 סטודנטים בו.
ב. הדפסת הציון במדעי המחשב של כל אחד מהסטודנטים.
ג. הדפסת כל הפרטים (ToString) של הסטודנטים שהציון שלהם במדעי המחשב גבוה מ- 90.
ד. הדפסת ממוצע הציונים של כל אחד מהסטודנטים בצירוף שמו הפרטי.
ה. הדפסת הציון ממוצע של הסטודנטים בעלי ציון 55 ומעלה במקצוע מדעי המחשב.
ו. הדפסת הציון הממוצע במדעי המחשב (הממוצע של כל הסטודנטים במקצוע זה, יודפס ערך אחד).
תרגול עבור השיעור השני היום
בצעו הסעיפים ז' - יז' בשיעור זה, משעה 10:45-11:30, ואני פה לשאלותיכם
ז. הדפסת הציון הממוצע של הסטודנטים בכל מקצוע. לדוגמה:
eng 77
math 85
cs 95
ח. הדפסת מספרי תעודת הזהות והשמות הפרטיים של הסטודנטים שמספר זהותם מתחיל ב- 0 או ב- 1.
למשל: 111223454 Marmelad או 027438329 Guy.
ט. הדפסת כל שמות הסטודנטים שהתו השני בשמם הפרטי הוא 'a'.
למשל: Ran, Maram, Tamer.
י. הדפסת כל התלמידים ששמם הפרטי מורכב מ- 3 תווים בדיוק.
למשל: Ran, Eli, Ali, Ben.
יא. הדפיסו את שמותיהם הפרטיים של כל הסטודנטים שאיפשהו בשמם מופיע 'a'.
למשל: Ran, David, Menachem, Muhamad.
למשל: Ran, David, Menachem, Muhamad.
יב. בחברה מעוניינים לדעת כמה סטודנטים קיבלו במתמטיקה 90, כמה קיבלו 91, כמה קיבלו 92...וכו' עד
כמה קיבלו 100. הפלט אמור להיראות בסגנון הבא (ובאנגלית כמובן):
כמה קיבלו 100. הפלט אמור להיראות בסגנון הבא (ובאנגלית כמובן):
91 - students 5
92 - 0 students
93 - 2 students
...
100 - 1 students
יג. הדפיסו לכמה סטודנטים הציון במדעי המחשב זהה לציון במתמטיקה.
יד. הדפיסו לכמה תלמידים הספרה האחרונה בציון שלהם במדעי המחשב היא 0.
למשל: 90, 100, 80 וכו'.
למשל: 90, 100, 80 וכו'.
טו. הדפיסו לכמה תלמידים ספרת האחדות וספרת העשרות של הציון במחשבים הן זוגיות וזהות.
למשל: 88, 66, 100.
טז. הדפיסו את סוגי התלמידים באופן הבא: שם פרטי + סוג סטודנט.
הסבר:
אם ציונו של תלמיד במדעי המחשב גבוה או שווה לציוניו במתמטיקה ואנגלית,
יש להדפיס את שמו + "Computer Sciense Student".
הסבר:
אם ציונו של תלמיד במדעי המחשב גבוה או שווה לציוניו במתמטיקה ואנגלית,
יש להדפיס את שמו + "Computer Sciense Student".
אחרת, אם ציונו של תלמיד במתמטיקה גבוה מציוניו באנגלית ובמדעי-המחשב,
יש להדפיס את שמו + "Math Student".
יש להדפיס את שמו + "Math Student".
אחרת, הדפיסו את שמו + "English Student".
הערה: אם במערך יש 5 תלמידים, תהיינה 5 שורות פלט
(כי עבור כל תלמיד במערך חובה לרשום את סוג התלמיד).
(כי עבור כל תלמיד במערך חובה לרשום את סוג התלמיד).
יז. הדפיסו עבור כל סטודנט שקיימת האות 'a' בשמו, את המיקום הראשון בו היא נמצאת + שמו.
לדוגמה: Ran - 2, Ayala - 3. שמות כמו Ben, Shosh, Eli לא יודפסו.
היום בשעה השלישית שלנו
מטלה נוספת בנושא מערך אובייקטים + מערך מונים.
לבית
יש לסיים התרגול שלהלן לפני המפגש הקרוב שיהיה לנו בזום.
יוסוף שולח לי למייל את RectangelProject ואת StudentProject ואת Mercedes ואת Students מהשיעור היום.
1. הסתכלו בפתרון ל- CircleProject (סעיף 585).
2. בצעו את תרגיל Mercedes (סעיף 595) ושלחו לי אותו למייל (כ- rar או כקישור לדרייב).
3. השלימו כל תרגיל מערך הסטודנטים.
בשיעור הבא
1. נתחיל ללמוד מבני-נתונים (היחידה הרביעית).