חוף 15.9.2020 ג' (קבוצה2) - double, המרה מממשי לשלם, קומפיילר

בכיתה 
1. בדיקת ש.ב ומענה על שאלות.
2. מהו קומפיילר / מהדר.
3. טיפוס double.
4. המרה מ- double ל- int.
5. כיצד מגלים באיזו תיקייה נשמר הפרויקט הנוכחי.

תרגיל כיתה
כתבו תכנית הקולטת מחיר מוצר וכמות. הפלט:
סכום לתשלום
סכום לתשלום בשקלים שלמים (המרה כלפי מטה).
סכום לתשלום בשקלים שלמים כולל מע"מ (17%).

לבית
שיפור יכולות הלמידה
1. קראו אודות שיטת פיינמן, ראו בבלוג kirzonet.blogspot.com.
2. למדו הנושאים בהם עסקנו היום בשיטת פיינמן.
3. רשות: צפו בסרטון של דר' יוזביץ "למה חייבים להצטרף למהפיכת ההשכלה" (מופיע שורה לפני שיטת פיינמן).
תרגילים 
(ייבדקו בכיתה בתחילת השיעור הבא, שמרו תרגילים תמיד ב- Disk On Key)
1. כתבו תכנית הקולטת אורך ורוחב של מלבן (מספרים ממשיים) ומדפיסה:
    א. את שטח המלבן.
    ב. את היקף המלבן.
2. כתבו תכנית הקולטת מעלות צלזיוס ומדפיסה את מספר המעלות בפרנהייט.
    הערה: בדקו בויקידפיה או במקור אחר מהי נוסחת ההמרה בין שתי שיטות מדידת הטמפרטורה.
3. כתבו תכנית הקולטת מעלות בפרנהייט ומדפיסה את מספר המעלות  בצלזיוס.
4. כתבו תכנית הקולטת מספר המייצג אלפי תלמידים היוצאים לטיול, ומדפיסה כמות תלמידים הגדולה ב- 10%
    מהכמות שנקלטה. לדוגמה, אם נקלט 10, יודפס 11. אם נקלט 100, יודפס 110. אם נקלט 8, יודפס 8.8.
5. המחנכת של הכיתה החליטה לחלק ל- 30 התלמידים בכיתה את כמות העטים שברשותה. 
    לכל ילד יש לתת כמות שווה של עטים.
    כתבו תכנית הקולטת מספר עטים ומדפיסה (בערך) כמה עטים יש לחלק לכל אחד מ- 30 התלמידים.
    דוגמאות: אם נקלט 90 יודפס 3. (כל אחד מ- 30 התלמידים יקבל 3 עטים). 
                 אם נקלט 100 יודפס 3. (עדיין כל אחד מ- 30 התלמידים יוכל לקבל 3 עטים בלבד).
                 אם נקלט 120 יודפס 4 כיוון שכל תלמיד יקבל 4 עטים.
                 אם נקלט 150 יודפס 4 כיוון שכל תלמיד יקבל 4 עטים. 
קריאה 
(את משימת הקריאה בצעו והטמיעו בשיטת פיינמן)
1. קראו בספר (יסודות מדעי המחשב משולב עצמים שפת #C חלק א')
    עמ' 51-52 (האופרטורים מנה ושארית החלוקה).
2. קראו דוגמה פתורה 1 : סכום ספרות *  (בעמוד 53).

בשיעורים הבאים
1. חזרה תמציתית ומענה על שאלות.
2. התקנה ושימוש ב- winrar.
3. אופן שליחת מטלה למורה כולל מחיקת תיקיות bin/debug (רק כשכתוב בפוסט שיש להגישה במייל).
4. שמירת פרויקט בדרייב האישי של כל תלמיד.
5. עבודה עם משתנה מטיפוס char.
6. חלוקת שלמים (div).
7. שארית (mod).
תרגול מנה-שלמה ושארית-החלוקה
7. כתבו תכנית הקולטת מספר עטים. בהנחה שבכיתה יש 30 תלמידים, הדפיסו 
    א. כמה עטים יקבל כל תלמיד.
    ב. כמה עטים יישארו בידי המורה?
8. כתבו תכנית הקולטת נפח מקרר במטר רבוע. חברת ייבוא המקררים קנתה 100 מ"ר באוניה. הדפיסו:
    א. כמה מקררים יכולה החברה לייבא?
    ב. כמה מ"ר נשאר?
    ג. בהנחה שמיקרוגל חדש תופס 0.5 מ"ר, הדפיסו כמה מיקרוגלים ניתן להוסיף במקום שנשאר.
9. משתנה מטיפוס בוליאני.
10. מבוא להוראת תנאי פשוטה.

לבית
3. בצעו התרגילים 1-4 בעמודים 56-58.
4. בצעו התרגילים 5-10 בעמ' 59. (בהנחה שהשיעור הבא יהיה בעוד יומיים, הכינו סעיף זה למפגש שאחרי יום ה')
5. קראו הערות ודגשים בעמ' 60.