בכיתה
1. חזרה
על מאפייני מחלקת Point.
2. this
מלת-המפתח this - מתי חובה להשתמש בה ומתי נהוג להשתמש בה גם אם אין זו חובה.
3. יצירת בנאי
שם הבנאי: כשם המחלקה.
טיפוס מוחזר: אין.
מטרת הבנאי:
* יצירת אובייקט חדש מטיפוס המחלקה.
* אתחול תכונות המחלקה.
* החזרת האובייקט החדש שנוצר.
4. בנאי ברירת מחדל
מתי הוא קיים? כאשר אין בנאים במחלקה.
מי יוצר אותו? הוא נוצר באופן אוטומטי.
מתי בנאי ברירת-המחדל אינו קיים? כאשר כתבנו בעצמנו במחלקה בנאי כלשהו.
איך נחזיר את בנאי ברירת-המחדל? נמחק את כל הבנאים הקיימים במחלקה.
5. תרגיל כיתה - המשך העבודה על מחלקת Point שלכם
א. הוספת שני בנאים
* בנאי שלא מקבל פרמטרים ומאתחל את x/y ל- 0.
* בנאי שמקבל שני פרמטרים ומאתחל את x/y בהתאם. זכרו להשתמש ב- this.
ב. יצירת Getters/Setters
צרו "פעולות מאחזרות" ו- "פעולות משנות".
להלן כותרות הפעולות:
צרו פעולה בשם ToString המחזירה מחרוזת אשר מייצגת את ערכי תכונות האובייקט.
לבית
1. הוספת פעולות חדשות למחלקת Point
א. הוסיפו פעולה בשם Move המקבלת כפרמטרים שני מספרים שלמים ומזיזה את הנקודה בהתאם.
לדוגמה, אם קיימת הנקודה p1 שערכיה הם 7, 6 והפעולה זומנה כך:
1. חזרה
על מאפייני מחלקת Point.
2. this
מלת-המפתח this - מתי חובה להשתמש בה ומתי נהוג להשתמש בה גם אם אין זו חובה.
3. יצירת בנאי
שם הבנאי: כשם המחלקה.
טיפוס מוחזר: אין.
מטרת הבנאי:
* יצירת אובייקט חדש מטיפוס המחלקה.
* אתחול תכונות המחלקה.
* החזרת האובייקט החדש שנוצר.
4. בנאי ברירת מחדל
מתי הוא קיים? כאשר אין בנאים במחלקה.
מי יוצר אותו? הוא נוצר באופן אוטומטי.
מתי בנאי ברירת-המחדל אינו קיים? כאשר כתבנו בעצמנו במחלקה בנאי כלשהו.
איך נחזיר את בנאי ברירת-המחדל? נמחק את כל הבנאים הקיימים במחלקה.
5. תרגיל כיתה - המשך העבודה על מחלקת Point שלכם
א. הוספת שני בנאים
* בנאי שלא מקבל פרמטרים ומאתחל את x/y ל- 0.
* בנאי שמקבל שני פרמטרים ומאתחל את x/y בהתאם. זכרו להשתמש ב- this.
ב. יצירת Getters/Setters
צרו "פעולות מאחזרות" ו- "פעולות משנות".
להלן כותרות הפעולות:
public int GetX() {...}
public int GetY() {...}
public void SetX(int x) {...}
public void SetY(int y) {...}
ב. יצירת הפעולה ToStringצרו פעולה בשם ToString המחזירה מחרוזת אשר מייצגת את ערכי תכונות האובייקט.
לבית
1. הוספת פעולות חדשות למחלקת Point
א. הוסיפו פעולה בשם Move המקבלת כפרמטרים שני מספרים שלמים ומזיזה את הנקודה בהתאם.
לדוגמה, אם קיימת הנקודה p1 שערכיה הם 7, 6 והפעולה זומנה כך:
p1.Move(1,10);
הערכים החדשים של p1 יהיו ל- 17, 7.
ב. הוסיפו פעולה בשם MoveXY המקבלת כפרמטר מספר שלם. הפעולה תזיז את הנקודה
בהתאם.
לדוגמה, אם קיימת הנקודה p שערכיה הם 6,7 והפעולה זומנה כך:
p.MoveXY(3);
הערכים החדשים של p יהיו: 10, 9.
ג. הוסיפו פעולה בשם GetMiddleX שלא מקבלת פרמטרים. הפעולה תחזיר את הערך האמצעי
שבין התכונות x ו- y.
לדוגמה, אם לפני זימון הפעולה הנקודה p הכילה את הערכים 5, 10, הרי שלאחר זימון הפעולה
יוחזר הערך 7.5.
להלן כותרת הפעולה:
ג. הוסיפו פעולה בשם GetMiddleX שלא מקבלת פרמטרים. הפעולה תחזיר את הערך האמצעי
שבין התכונות x ו- y.
לדוגמה, אם לפני זימון הפעולה הנקודה p הכילה את הערכים 5, 10, הרי שלאחר זימון הפעולה
יוחזר הערך 7.5.
להלן כותרת הפעולה:
public double GetMiddleXY()
ד. הוסיפו פעולה בשם IsEqualsXY המחזירה true אם ערכו של x זהה לערכו של y.
אחרת - יוחזר false.
לדוגמה, אם ערכי הנקודה p הם 10, 10 הפעולה תחזיר true.
אם ערכי הנקודה p הם 10, 11 הפעולה תחזיר false.
להלן כותרת הפעולה:
public bool IsEqualsXY()
בשיעור הבא
1. מבדק ש.ב
בנושא מחלקת Point, על כל מה שלמדנו בנושא מחלקה זו:
א. תכונות.
ב. בנאים.
ג. פעולות.
ה. יצירת אובייקט חדש מתוך ה- Main.
ו. זימון פעולות המחלקה מתוך ה- Main.
2. כתיבת עוד פעולות
כתיבת פעולות נוספות במחלקת Point.