בכיתה
1. סרטונים
סרטון-א': סיבות לכך שהאוניברסיטאות צריכות לשים לב ולהיזהר מחברות המחשבים הגדולות, כמתחרות בהן.
סרטון-ב': small ads.
סרטון-ג': air-port laptop.
סרטון-ד': how to send an email 1984.
ההסבר המלא בספר
2. if - חזרה
תרגיל חזרה if פשוט ומורכב עמ' 61-81.
3. תנאי מקונן עמ' 82-85.
4. משתנה בוליאני עמ' 86-90.
5. תנאי משורשר
חשיבות ההדרגתיות כאשר
קיימים 4 מצבים או יותר:
1. סרטונים
סרטון-א': סיבות לכך שהאוניברסיטאות צריכות לשים לב ולהיזהר מחברות המחשבים הגדולות, כמתחרות בהן.
סרטון-ב': small ads.
סרטון-ג': air-port laptop.
סרטון-ד': how to send an email 1984.
ההסבר המלא בספר
2. if - חזרה
תרגיל חזרה if פשוט ומורכב עמ' 61-81.
3. תנאי מקונן עמ' 82-85.
4. משתנה בוליאני עמ' 86-90.
5. תנאי משורשר
חשיבות ההדרגתיות כאשר
קיימים 4 מצבים או יותר:
if( ... )
{
...
}
else if ( ... )
{
...
}
else if ( ... )
{
...
}
else
{
...
}
6. תרגיל שקל-דולר
חנות Change (המרת שקלים לדולרים).
תרגיל ממבחן בנושא if.
חנות Change (המרת שקלים לדולרים).
תרגיל ממבחן בנושא if.
7. מחלקת Math עמ' 98-100.
8. מענה על כל שאלות התלמידים
לגבי תרגילי שיעורי הבית
שניתנו עד היום.
לגבי תרגילי שיעורי הבית
שניתנו עד היום.
9. סרטון דוגמה רן
הסבר של רן ומשוב התלמידים.
חוות דעת התלמידים עליו.
הסבר של רן ומשוב התלמידים.
חוות דעת התלמידים עליו.
10. שימוש בקבוע עמ' 101
11. הגרלת מספרים שלמים עמ' 101-108.
לבית
1. מחלקת Math
קראו עמ' 98-100 ובצעו התרגילים הבאים:
א. קלטו שני מספרים שלמים או ממשיים והדפיסו את הגדול מביניהם באמצעות Math.Max.
לדוגמה, אם נקלטו המספרים 5.5 ו- 3, יודפס 5.5.
ב. קלטו שני מספרים שלמים או ממשיים והדפיסו את הקטן מביניהם באמצעות Math.Min.
לדוגמה, אם נקלטו המספרים 3.3 ו- 5, יודפס 3.3.
ג. קלטו מספר ממשי או שלם והדפיסו את ערכו בריבוע.
לדוגמה, אם נקלט 5, יודפס 25. אם נקלט 10 יודפס 100.
ד. קלטו מספר ממשי או שלם והדפיסו את השורש הריבועי שלו.
לדוגמה, אם נקלט 100, יודפס 10. אם נקלט 36 יודפס 6.
ה. קלטו מספר ממשי חיובי והדפיסו את תוצאת זימון הפעולה Math.Floor עליו.
לדוגמה, אם נקלט המספר 4.1 יודפס 4. אם נקלט 4.9 יודפס 4.
ו. קלטו מספר ממשי שלילי והדפיסו את תוצאת זימון הפעולה Math.Floor עליו.
לדוגמה, אם נקלט המספר 4.1- יודפס 5-. אם נקלט המספר 4.9- יודפס 5-.
ז. קלטו מספר ממשי עם 3 ספרות אחרי הנקודה. הדפיסו את ערכו המעוגל ל- 2 ספרות אחרי הנקודה.
לדוגמה, אם נקלט המספר 3.456 יודפס 3.46. אם נקלט המספר 3.234 יודפס 3.23.
ח. קלטו מספר ממשי עם 3 ספרות אחרי הנקודה. הדפיסו את ערכו המעוגל לערך שלם.
לדוגמה, אם נקלט המספר 5.5, יודפס 6. אם נקלט 5.4 יודפס 5.
ט. קלטו מספר והדפיסו את ערכו בערך מוחלט.
לדוגמה, אם נקלט 5, יודפס 5. אם נקלט 5- יודפס 5.
2. קבוע
כתבו תכנית חדשה בשם CalcArea.
צרו קבוע בשם PIE המכיל את הערך 3.1415.
קלטו אורך ורוחב של מלבן.
חשבו והדפיסו את שטחו (length * width) ואת היקפו (width * 2 + length * 2).
קלטו רדיוס של עיגול.
חשבו והדפיסו את שטחו (pie*r*r) ואת היקפו (2 * pie * r).
3. הגרלה
קראו עמ' 101-105 ובצעו תר' 4-14 בעמ' 106-108.
4. IF
ודאו כי ביצעתם והבנתם כל התרגילים שניתנו עד היום בנושא תנאים.
5. לקחים מבחן מחצית א'
קראו שוב את מצגת הלקחים (דף 'קישורים', סעיף 190).
6. דף שאלות לרן
עבדו עם דף שאלות, עליו תכתבו את הדברים עליהם תרצו לשאול בכיתה.
חופשת חורף נעימה.
11. הגרלת מספרים שלמים עמ' 101-108.
לבית
1. מחלקת Math
קראו עמ' 98-100 ובצעו התרגילים הבאים:
א. קלטו שני מספרים שלמים או ממשיים והדפיסו את הגדול מביניהם באמצעות Math.Max.
לדוגמה, אם נקלטו המספרים 5.5 ו- 3, יודפס 5.5.
ב. קלטו שני מספרים שלמים או ממשיים והדפיסו את הקטן מביניהם באמצעות Math.Min.
לדוגמה, אם נקלטו המספרים 3.3 ו- 5, יודפס 3.3.
ג. קלטו מספר ממשי או שלם והדפיסו את ערכו בריבוע.
לדוגמה, אם נקלט 5, יודפס 25. אם נקלט 10 יודפס 100.
ד. קלטו מספר ממשי או שלם והדפיסו את השורש הריבועי שלו.
לדוגמה, אם נקלט 100, יודפס 10. אם נקלט 36 יודפס 6.
ה. קלטו מספר ממשי חיובי והדפיסו את תוצאת זימון הפעולה Math.Floor עליו.
לדוגמה, אם נקלט המספר 4.1 יודפס 4. אם נקלט 4.9 יודפס 4.
ו. קלטו מספר ממשי שלילי והדפיסו את תוצאת זימון הפעולה Math.Floor עליו.
לדוגמה, אם נקלט המספר 4.1- יודפס 5-. אם נקלט המספר 4.9- יודפס 5-.
ז. קלטו מספר ממשי עם 3 ספרות אחרי הנקודה. הדפיסו את ערכו המעוגל ל- 2 ספרות אחרי הנקודה.
לדוגמה, אם נקלט המספר 3.456 יודפס 3.46. אם נקלט המספר 3.234 יודפס 3.23.
ח. קלטו מספר ממשי עם 3 ספרות אחרי הנקודה. הדפיסו את ערכו המעוגל לערך שלם.
לדוגמה, אם נקלט המספר 5.5, יודפס 6. אם נקלט 5.4 יודפס 5.
ט. קלטו מספר והדפיסו את ערכו בערך מוחלט.
לדוגמה, אם נקלט 5, יודפס 5. אם נקלט 5- יודפס 5.
2. קבוע
כתבו תכנית חדשה בשם CalcArea.
צרו קבוע בשם PIE המכיל את הערך 3.1415.
קלטו אורך ורוחב של מלבן.
חשבו והדפיסו את שטחו (length * width) ואת היקפו (width * 2 + length * 2).
קלטו רדיוס של עיגול.
חשבו והדפיסו את שטחו (pie*r*r) ואת היקפו (2 * pie * r).
3. הגרלה
קראו עמ' 101-105 ובצעו תר' 4-14 בעמ' 106-108.
4. IF
ודאו כי ביצעתם והבנתם כל התרגילים שניתנו עד היום בנושא תנאים.
5. לקחים מבחן מחצית א'
קראו שוב את מצגת הלקחים (דף 'קישורים', סעיף 190).
6. דף שאלות לרן
עבדו עם דף שאלות, עליו תכתבו את הדברים עליהם תרצו לשאול בכיתה.
חופשת חורף נעימה.