בכיתה
1. תרגיל מספר ראשוני - PrimeNumber
כתבו תכנית הקולטת מספר שלם חיובי ומדפיסה אם הוא ראשוני או לא.
2. ניתוח התרגיל
א. לולאת for מ- 2 עד n-1.
ב. שימוש בדגל (bool).
ג. שיפור1: לולאת for מ- 2 עד n/2 .
ד. שיפור2.א (נחשב כפחות נכון): שימוש ב- break.
ה. שיפור2.ב: (תכנות קריא יותר): שימוש בתנאי כניסה ללולאה, המתייחס למצב הדגל.
ו. ללא שימוש בדגל: שימוש בערך מונה הלולאה (i) לקביעה אם המספר ראשוני.
לבית
נר 1. תרגיל מחלקי המספר - NumberDivider
כתבו תוכנית הקולטת מספר שלם חיובי ומדפיסה את מחלקיו.
לדוגמה, אם הנקלט המספר 15, יודפס:
כתבו תוכנית הקולטת מספר שלם, יוצרת מספר חדש שסדר ספרותיו הפוך,
ומדפיסה את מכפלתו.
לדוגמה, אם נקלט המספר 123, המספר החדש יהיה 321 והפלט יהיה:
גם בקריטריונים הבאים:
א. ספרת האחדות שונה מ- 0.
ב. ספרת העשרות שונה - 5.
ג. ספרת המאות שונה מ- 0.
ד. ספרת האלפים שונה מ- 5.
דוגמה למספרים שיודפסו:
1. תרגיל מספר ראשוני - PrimeNumber
כתבו תכנית הקולטת מספר שלם חיובי ומדפיסה אם הוא ראשוני או לא.
2. ניתוח התרגיל
א. לולאת for מ- 2 עד n-1.
ב. שימוש בדגל (bool).
ג. שיפור1: לולאת for מ- 2 עד n/2 .
ד. שיפור2.א (נחשב כפחות נכון): שימוש ב- break.
ה. שיפור2.ב: (תכנות קריא יותר): שימוש בתנאי כניסה ללולאה, המתייחס למצב הדגל.
ו. ללא שימוש בדגל: שימוש בערך מונה הלולאה (i) לקביעה אם המספר ראשוני.
לבית
נר 1. תרגיל מחלקי המספר - NumberDivider
כתבו תוכנית הקולטת מספר שלם חיובי ומדפיסה את מחלקיו.
לדוגמה, אם הנקלט המספר 15, יודפס:
--> 1, 3, 5, 15.
נר 2. רשות בלבד: תרגיל כל הראשוניים עד אלף - PrimesBetween1-1000
כתבו תוכנית המדפיסה את כל המספרים הראשוניים בטווח המספרים 1-1000.
יש ליצור לולאה הרצה 1000 פעמים, על מנת לבדוק האם כל אחד מהמספרים
בטווח הוא ראשוני או לא.
נר 3. תרגיל הדפסת ספרות המספר בסדר הפוך - PrintReversedOrder
כתבו תוכנית הקולטת מספר שלם ומדפיסה את ספרותיו בסדר הפוך.
לדוגמה, אם נקלט המספר 1234, יודפס:
--> 4321.
נר 4. תרגיל יצירת מספר שסדר ספרותיו הפוך SaveReversedOrderכתבו תוכנית הקולטת מספר שלם, יוצרת מספר חדש שסדר ספרותיו הפוך,
ומדפיסה את מכפלתו.
לדוגמה, אם נקלט המספר 123, המספר החדש יהיה 321 והפלט יהיה:
--> 321 * 2 = 642.
נר 5. תרגיל הדפסת המספרים העומדים בקריטריון ה- 5 - Criterion Five
כתבו תוכנית המדפיסה את כל המספרים בטווח 0-10,000 המתחלקים ב- 5 ועומדיםגם בקריטריונים הבאים:
א. ספרת האחדות שונה מ- 0.
ב. ספרת העשרות שונה - 5.
ג. ספרת המאות שונה מ- 0.
ד. ספרת האלפים שונה מ- 5.
דוגמה למספרים שיודפסו:
--> 5, 65, 185, 2595.
דוגמה למספרים שלא יודפסו:
--> 5, 10, 20, 205, 210, 7475.
נר 6. תרגיל ריצה - Running
כתבו תוכנית הקולטת זמני ריצת שלושה קילומטרים של 8 משתתפים.
הזמן ייקלט כמספר שניות (ממשי). מספרי הרצים הם 1-8. על התוכנית לחשב ולהדפיס את:
א. זמן הריצה של הזוכה במקום הראשון ואת מספרו.
ב. זמן הריצה של הזוכה במקום השני ואת מספרו.
ג. זמן הריצה של מי שהגיע למקום האחרון ואת מספרו.
ד. זמן הריצה הממוצע של 8 המשתתפים.
נר 7. תרגיל עצרת ! - Factorial
כתבו תוכנית הקולטת מספר שלם ומדפיסה את ערך העצרת שלו.
עצרת היא מכפלת המספרים הטבעיים מ- 1 ועד למספר נתון.
הערה: 1 = !0.
לדוגמה, אם נקלט המספר 4, יודפס:
כתבו תוכנית הקולטת זמני ריצת שלושה קילומטרים של 8 משתתפים.
הזמן ייקלט כמספר שניות (ממשי). מספרי הרצים הם 1-8. על התוכנית לחשב ולהדפיס את:
א. זמן הריצה של הזוכה במקום הראשון ואת מספרו.
ב. זמן הריצה של הזוכה במקום השני ואת מספרו.
ג. זמן הריצה של מי שהגיע למקום האחרון ואת מספרו.
ד. זמן הריצה הממוצע של 8 המשתתפים.
נר 7. תרגיל עצרת ! - Factorial
כתבו תוכנית הקולטת מספר שלם ומדפיסה את ערך העצרת שלו.
עצרת היא מכפלת המספרים הטבעיים מ- 1 ועד למספר נתון.
הערה: 1 = !0.
לדוגמה, אם נקלט המספר 4, יודפס:
--> 1 * 2 * 3 * 4 = 24.
שמש: לא לשכוח גם לבלות.
נר 8. לאורך כל ימי החג
קראו אודות הנושא 'פעולות' כאן (14 עמודים).
שמש: לא לשכוח גם לבלות.
בהצלחה, רן.