אג' 29.11 ו' סיכום השמה והמרה

בכיתה
1. בדיקת ש.ב
    בדיקת ש.ב ומענה על שאלות התלמידים.
2. חילוץ ספרות ממספר
    א. חילוץ ספרות ממספר תלת-ספרתי.
    ב. חילוץ ספרת האחדות ממספר שלם כלשהו.
4. Solution
    * חזרה על יצירת Solution.
    * חזרה על כיצד להגדיר את הפרויקט המסומן, כפרויקט המורץ (Current Selection).
5. רענון הנחיות בקשר לש.ב
    א. יש להכין את כל שיעורי הבית.
    ב. אם תרגיל לא ברור, מנסים לעשותו שוב לאחר כמה שעות או ביום המחרת.
    ג. בכל מקרה יש להראות בכיתה את הניסיון המלא שלכם לפתור את התרגיל,
        ולא להציג פרויקט ריק.
    ד. במקרה חריג, בו לא הספקתם להכין את כל שיעורי הבית, עדיף להגיש את
        החלק שעשיתם, (ואולי לקבל "אי הכנת ש.ב"), מאשר לא להכינם כלל.
    ה. חוק ה- 5 דקות. בקצרה: עושים התרגיל בבית בסבלנות, בכמה זמן שנדרש לכם.
        במועד מאוחר יותר, פתרו שוב ושוב את התרגיל, עד שאתם מצליחים לעשותו
        בפחות מ- 5 דקות, וללא שימוש בפתרון מוכן שלו או בחומר עזר כלשהו.

לבית
תרגילי סיכום בנושא השמה והמרה:
1. דולר לשקל
    כתבו תכנית הקולטת מחיר מוצר בדולרים ואת שער הדולר מול השקל (למשל: 3.5).
    התכנית תדפיס את המחיר הסופי בשקלים, עם שתי ספרות אחרי הנקודה.

2. שקל לדולר
    כתבו תכנית הקולטת מחיר מוצר בשקלים ואת שער הדולר מול השקל.
    התכנית תדפיס את המחיר הסופי בדולרים, עם פסיק בין אלפים ועם 2 ספרות
    אחרי הנקודה העשרונית.

3. מכולת מקררים
    כתבו תכנית הקולטת:
    א. גודל מכולה במטרים רבועים (כמספר ממשי).
    ב. גודל מקרר במטר רבוע.
    התכנית תדפיס:
    א. מספר המקררים שניתן לאחסון במכולה.
    ב. מספר המטרים (כערך שלם) הלא מנוצלים.
        למשל, אם נותרו 2.5 מטרים רבועים בלתי מנוצלים, יודפס 2.