חוף 19.9 ה' - טיפוסים נוספים, גודל בזיכרון, טבלת ASCII ...

בכיתה
1. חזרה:
    א. הצהרה על משתנה
    ב. חוקיות שמות משתנים
    ג. קלט מהמשתמש למשתנה string/int
2. פתרון ש.ב במשותף ומענה על שאלות לגביהם.
3. מעבר מהיר על טיפוסים שלמים נוספים: byte, short, long.
4. משתנה ממשי - double.
5. גודל משתנה בזיכרון בהתאם לטיפוס שלו.
6. הטיפוס char.
7. טבלת ASCII בהקשר של תווים.
8. תרגול: שימוש במשתנים מטיפוס שלם, ממשי ותווי.
9. המרה מרומזת: ניתן לקלוט מספר שלם למשתנה מטיפוס ממשי (double).
10. משתנים לחישוביים ביניים:
      חישוב בשורת ההדפסה לעומת שמירת חישוביי ביניים במשתנים ייעודיים.
11. הוראות השמה וסדר קדימויות:
      א. קודם מתבצע מה שמשמאל לסימן ה- '='.
      ב. משמאל ל- '=', קודם מתבצע מה שבסוגריים, אח"כ כפל/חילוק ואח"כ חיבור/חיסור.
12. המרה בשורת הקוד בין טיפוס לטיפוס (casting). לדוגמה: קראו משמאל לימין:
                 double price = 3.9;
                 int finalPrice = (int)price; //3


לבית
1. ראו בפוסט הקודם, מתאריך 12.9.19, הסעיף 'בשיעורים הבאים':
    א. בסעיפים 1-12: בעבור כל סעיף, קראו העמודים המתייחסים אליו בספר.
        הערה: למי שאין ספר - שישיג במהרה, ובינתיים שיקרא בספר של תלמיד אחר.
    ב. לגבי סעיפים 13-17: קראו החומר אליו הם מתייחסים, בהתאם להפניה לעמודים בספר.
        הכינו שאלות, במידה ויש.
    ג. סעיף 18: תרגול בנושא משתנים, עמ' 65. בצעו את כל התרגילים.
        כל תרגיל יש לשמור כפרויקט נפרד. כל שם של פרויקט יכיל את מספר העמוד בספר, את מספר התרגיל
        ואת נושא התרגיל (בחרו לכל פרויקט שם הגיוני ומשמעותי).
        תתכן בדיקה בתחילת השיעור הבא (ובתחילת כל שיעור) אם הכנתם התרגילים.
        הערה: תרגיל שלא הבנתם או לא הצלחתם לפתור, דחו לעוד כמה שעות קדימה או ליום המחרת.
        בבדיקת שיעורי הבית ייבדק שניסיתם לפתור תרגיל זה.


בהצלחה, רן.